Inför Gotland Runt 2004

Inför Gotland Runt

Styrelsen i Scampiförbundet hälsar dig varmt välkommen till Gotland Runt träff! Vi tänkte träffas och prata om GR 2004. Det gäller alla som är intresserade av att delta, eller bara nyfikna på vad som gäller inför ett Gotland Runt med båt, besättning osv.

Tid tisdagen den 18:e maj 2004, kl. 18.00
Plats Sjömansskolan, Långholmen, Stockholm
Övrigt Kaffe med bröd
Anmäl dig till
info@scampiforbundet.se

Bifogar fjolårets upprop från ” Mr Gotland Runt” i Scampiklassen, Magnus Forslund, skrivet i mars 2003:

HEJ ALLA SCAMPISEGLARE !

Har ni börjat att vårrusta era klenoder ännu? Själv har jag inte tittat på båten sedan uppdragningen och eftersom ett röstjärn måste bytas så börjar det bli dags. Det andra röstjärnet byttes för flera år sedan och var då helt sönderrostat. Hur många Scampisar har bytt röstjärn?

Har du planerat sommarens seglingar och kappseglingar än? BojBoj seglar Gotland Runt som vanligt 0m hälsan står bi, det blir då 22,a gången med samma båt. Det var skrytet det.

Nu vill jag att vi tar ett krafttag igen och ser till att vi blir riktigt många i år. För två år sedan fick vi ihop 12 Scampi på startfältet för GR. Inte illa – men tyvärr minskade det till 8 Scampi förra året. Så sätt igång nu, ring upp dina gastar och planera för GR i sommar. Det gäller att hålla klassen vid liv.
Jag funderar på om vi skulle segla Scratch 30 igen och då få med Ballad och Comfort så vi blir litet fler.

Vi kan väl träffas … , för att peppa varandra.

Med hälsning från Runmarö
Magnus BojBoj