Tanya Stanford till ÅF Offshore Race

Pressrelease 2011-03-08

Tanya Stanford från Royal Yacht Club Victoria, Melbourne Australia kommer till Sverige i sommar för att delta med en Scampi 30 i ÅF Offshore Race 2011 (f.d. Gotland Runt).

Tanya Stanford med besättning har en lång och imponerande meritlista i Australien med Scampin Nouannie, bland annat 2010 års australiska mästare i kölbåt för kvinnor, klasseger i AUDI Race Week 2011 tillsammans med flera andra fina placeringar i både AMS och IRC.

Tanya påbörjade sin gedigna seglingserfarenhet med att ta sig från Sydney till Göteborg i en 25-fots segelbåt, en resa som tog ca 3 år. Efter 10 år i Sverige flyttade Tanya tillbaks till Melbourne där hon införskaffade Scampin Nouannie och samlade en kvinnlig besättning med erfarenhet från många stora tävlingar såsom Sydney-Hobart, Melbourne-Tasmanien och Kings Cup Thailand mm.

Genom Scampiförbundet har Tanya Stanford kommit i kontakt med Hans Svedman som ställer sin Scampi Trimle till Tanyas förfogande under årets ÅF Offshore Race. Det ser ut att bli en intressant och spännande kappsegling mellan många välkända Scampibesättningar i årets ÅF Offshore Race då det redan är 5 Scampi anmälda. Scampiförbundet har också information, dock ännu ej konfirmerad, att ytterligare välkända Scampibåtar är på väg att anta utmaningen från Tanya Stanford, Cath Beuforth, Katrina Economou, Paulina Hryniewiecka och Lyndia Cristopherson.

För ytterligare information vänligen kontakta: Scampiförbundets styrelse via info@scampiförbundet.se

Publicerat i Kappsegling
Upphovsrätt: Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 4.0 Internationell Licens Scampiförbundet.